קידום ממומן

כדי שאתר אינטרנט יספק את הדרישות שלשמם הוא הוקם, יש צורך לקדם אותו ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל.
אתר שאינו נמצא במקום טוב ברשימת תוצאות החיפוש, הוא אתר שתנועת הגולשים בו דלילה ולכן אינו יכול לשמש כפלטפורמה שיווקית יעילה. ישנן שתי דרכים עיקריות לגרום לכך שהאתר שלכם יופיע במעלה הדף כאשר גולשים מתעניינים בנושאים הקשורים לאתר שלכם. שתי הדרכים הללו מכונות קידום ממומן וקידום אורגני ושימוש נבון בכל אחת מן הדרכים יכול להביא לתוצאות אפקטיביות שיתבטאו בעליה בחשיפה לתכני האתר.

 

קידום ממומן לעומת קידום אורגני

על מנת להבין מהו קידום ממומן צריך קודם כל להבין מהו קידום אורגני ואת ההבדלים בין השניים.
קידום אורגני מתבסס על הבנה של הדרך בה פועל מנוע החיפוש גוגל וכיצד הוא מדרג את האתרים השונים בהתאם לרלוונטיות שלהם. כדי לקדם אתר באופן אורגני צריך לבנות אותו ולערוך את הטקסטים המופיעים בו בצורה מיוחדת, אשר מעודדת את גוגל להתייחס אליו כאל אתר רלוונטי למילות החיפוש שהוקלדו. לעומת קידום ממומן, הקידום האורגני לוקח זמן והשינוי אינו קורה ביום אחד. בנוסף לכך, גם אם האתר הגיע לראש רשימת תוצאות החיפוש או למקום טוב למעלה, העבודה לא הסתיימה וצריך להמשיך ולהתאמץ כדי לשמור על המקום הטוב. זאת בעיקר כאשר ישנה תחרות מצד אתרים אחרים, שגם הם מפעילים קידום אורגני.

תהליך זה מתבטל כאשר מחליטים לבצע קידום ממומן לאתר מסוים. הקידום הממומן הוא אפקטיבי מהרגע שבו הוא מתחיל ואינו נפגם ממאמצי הקידום של אתרים מתחרים. קידום ממומן מציג את הקישור לאתר שלכם באזורים מיוחדים בדף תוצאות החיפוש, בנפרד מן התוצאות עצמן אשר מדורגות על פי הקידום האורגני. כך שאין צורך לחכות זמן רב עד שפעולת הפרסום תעבוד ואפשר לקיים קמפיינים ממוקדים ויעילים.

 

שיקולי מחיר של קידום ממומן

גם מן הבחינה הכספית ישנו הבדל גדול בין קידום ממומן לבין קידום אורגני. קידום אורגני נעשה לכאורה בחינם, כיוון שהוא אינו כרוך בשום תשלום לגוגל. אך מצד שני, יש צורך לשלם למומחי קידום אתרים כדי שיבצעו את הקידום הראשוני ולאחר מכן כדי שישמרו על הדירוג הגבוה שהשיג האתר. לעומת זאת, הקידום הממומן כרוך בתשלום לגוגל, אך בשונה ממודעות באמצעי תקשורת אחרים, התשלום אינו תשלום קבוע אלא יחסי לרמת החשיפה של המודעה. דבר זה מושג על ידי שיטת "Pay Per Click" כלומר תשלום רק עבור הפעמים בהם גולשים אכן לחצו על הקישור שמופיע במודעה.

לבסוף חשוב לדעת כי קידום ממומן יכול להיות ממוקד לקבוצות יעד ספציפיות על ידי בחירה של מילות המפתח שחיפוש אחריהן יציג את המודעה, וכן פרמטרים נוספים. ישנן מילות מפתח "מבוקשות" יותר שהתשלום עליהן יהיה גבוה יותר, אך מחיר זה יכול להשתנות עם הזמן.

מבין לקוחותינו