אופי השימוש ברשת
אם בעבר רוב הגולשים היו מגיעים לאתרי האינטרנט באמצעות הקלדת הכתובת (URL) שלהם בדפדפן או בפרסום באינדקסים/פורטלים למיניהם הרי שבשנים האחרונות חלה מהפכה של ממש באופי השימוש ברשת האינטרנט. כיום מגיעים רוב הגולשים לאתר בעקבות כך שמצאו אותו באחד ממנועי החיפוש הגדולים שברוב המקרים הוא גוגל, לכן קידום אתרים הוא תנאי הכרחי לכך שהגולשים ידעו על קיומו של אתר העסק.

כשגולש מחפש מוצר מסוים או שירות שהוא זקוק לו, הוא יקליד את מילות החיפוש בגוגל. יתכנו גם מקרים בהם הלקוח אף יחפש את שם בית העסק המלא בגוגל, מניסיון העבר יצא לנו לראות לא מעט מקרים בהם האתר מקבל תנועה לא קטנה כתוצאה מחיפוש שם בית העסק המלא. אם העסק שלכם מספיק מוכר יתכן ותמצאו מספר כלשהו של חיפושים בחודש בכלי מחקר מילות המפתח, להערכתנו כשגולש מחפש ישירות בית עסק ולא מוצא שיש לו אתר זה לא משאיר רושם טוב אצל הלקוח הפוטנציאלי.

להיות בעמוד הראשון זה לא מספיק
רוב מילות החיפוש שהגולשים יחפשו הן מילות חיפוש כלליות הקשורות לתחום הרלוונטי. לדוגמא, גולש יקליד את הביטוי "חנות פרחים באזור השרון", ולא שם של חנות ספציפית (שאולי כלל אינה מוכרת לו). עסק שלא משקיע בקידום האתר ימצא את עצמו במקום נמוך מאוד ברשימת התוצאות שאותה יקבל אותו גולש. הבעיה העיקרית במיקום לא גבוה ברשימת התוצאות של גוגל היא כי רוב הגולשים כלל לא יצפו בתוצאות המופיעות לאחר הדף הראשון, וליתר דיוק ככל שהאתר מופיע יותר גבוה בתוצאות החיפוש כך יש יותר סיכוי שיכנסו אליו.
בתמונה הבאה ניתן לראות תוצאות ניסוי של האזורים ה-"חמים" ביותר של תוצאות החיפוש. להערכתנו נתונים אלה משתנים בהתאם לביטוי אותו אנו מחפשים, ובכל זאת תמונות אלה נותנות מבט כללי לא רע.
לדוגמא אם אנו מחפשים לרכוש מוצר מסויים דרך האינטרנט סביר להניח שנכנס ליותר מאתר אחד כדי לבדוק את המחיר בכמה שיותר אתרים.
התמונה נותנת מבט כולל על מנועי החיפוש גוגל ובינג, בנוסף ניתן גך ללמוד מכך את הייחס לקידום הממומן.
מקור המחקר - search engine land
אחוזי הקלקות בעמוד הראשון - מחקר עיניים

במילים אחרות, ללא קידום אתרים מקצועי האתר למעשה לא קיים עבור רוב הגולשים, גם אם הוא מופיע בדף השלישי או הרביעי של תוצאות החיפוש.


אז כיצד מתבצע קידום אתרים?
מנוע החיפוש פועל באופן אוטומטי באמצעות "רובוטים", שהם תוכנות מיוחדות שסורקות את רשת האינטרנט ומעניקות לכל דף ציון רלוונטיות. בהתאם להצהרות גוגל ציון זה נקבע לפי חישוב של מעל ל -200 פרמטרים, מתוכם ידועים לנו רק פרמטרים בודדים. ה"רובוטים" מדרגים את הרלוונטיות של האתרים לתחומים השונים על פי הבנתם. האופן שבו מחשבים הרובוטים את ציון הרלוונטיות תלוי בגורמים שונים, כגון תכני העמוד, עימוד ברור וקריא של הדף וקבלת המלצות אמיתיות לדף הספציפי מרחבי הרשת.

אחת מהנחיות היסוד של גוגל מסכמת את הנקודה החשובה ביותר לקידום האתר ואנו עובדים לפי הבסיס שלה : 

 

בנה דפים המיועדים בראש ובראשונה למשתמשים, לא למנועי חיפוש. אל תרמה את המשתמשים ואל תציג למנועי החיפוש תוכן שונה מאשר למשתמשים (מיסוך).

לסיכום
כל בעל עסק צריך אתר מקודם וכמה שזה ישמע נדוש, אבל בלי זה אתה לא קיים...

מבין לקוחותינו