מחקר מילות מפתח

קידום אתרים במנועי החיפוש מתבסס על האופן שבו מחפשים גולשים מילים וביטויים רלוונטיים. לדוגמא, כאשר מבקשים לקדם אתר של חברה המוכרת ציוד לחיות מחמד, יש צורך לפנות לגולשים אשר מחפשים ביטויים כמו "מזון לחתולים", "אוכל לכלבים" וכדומה.

ביטויים כאלו צריכים להופיע באתר בפורמט של תכנים רלוונטים ומעניינים ביותר לנושא עצמו, כך שרשימת התוצאות במנוע החיפוש תציג את הדף אותו אנו מקדמים בתור הדף המתאים ביותר לתוכן אותו מחפשים ביחס לשאר הדפים באינטרנט אותם גוגל מכיר.

מחקר מילת חיפוש הוא אחד השלבים הראשונים בתהליך קידום האתר ואפילו בתהליך בניית האתר. במסגרת מחקר מילת המפתח בודקים אילו מילים בתחום הספציפי בו עוסק האתר, הן בעלות כמות החיפושים המשמעותית ביותר ובעלת ההקשר הקרוב ביותר לדף היעד באתר, באופן כזה אנו מציעים למבקרים בדיוק את מה שהם חיפשו בתוך הדף שלנו.

ישנם כלים ודרכים רבות לבצע מחקר מילות מפתח, תחילת העבודה בדרך כלל מתחילה עם כלי מילות המפתח של גוגל, הכלי אומנם בא לשרת את הקידום הממומן AdWords אבל אפשר בעזרתו להגיע לתובנות רבות גם עבור הקידום האורגני, לדוגמא: נפח חיפושים לחודש לביטוי מסויים, רמת התחרות (בתחום האורגני) במדרגות של 1 עד 4 (שבעבר ניתן היה לראות את רמת התחרותיות לביטוי ברמה של 1 עד 10), נתון זה יכול לספק לנו מבט כללי על הבדל בין ביטויים מסויימים.

אך אל לנו לשכוח שגוגל לא מתחייב לספק לנו את המידע על כל מילות המפתח, כלומר יתכן ויש מילות מפתח נוספות שיכולות להיות טובות לנו והכלי אפילו לא יציע לנו אותן ויתכן גם שנראה מילות מפתח עם נפח של 0 חיפושים כי זה מה שגוגל בחרו להציג לנו, לכן יש להפעיל שיקול דעת ולבצע בדיקות נוספות ולא לקבל את כל מה שהכלי מציע לנו.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בעבודה עם הכלי היא בחירה בהתאמה נרחבת במקום בהתאמה מדוייקת, התאמה נרחבת נותנת לנו נתונים על חיפוש הביטוי שלנו גם כחלק ממשפט שלם והתאמה מדוייקת נותנת לנו מידע על חיפוש הביטוי שלנו בלבד, למה זה לא טוב לנו ?
בואו נניח שיש לי חנות שמוכרת מוצרי חלב ואני רוצה לקדם את הביטוי "מוצרי חלב" במקרה שאסמן "התאמה נרחבת" אני אקבל מידע גם על מי שחיפש "מוצרי חלב מזיקים לבריאות" ואלה גולשים שאני ממש לא רוצה אצלי באתר, לעומת זאת כשאסמן "התאמה מדוייקת" אני אקבל רק את מי שחיפש מוצרי חלב בלבד.

לסיכום:

שלב מחקר מילות המפתח צריך לבוא לאחר הבנה של אופי האתר/העסק, אחר כך יש לחשוב על אופן החשיבה של המבקרים הפוטנציאלים וכיצד הוא בא לידי ביטוי בשאילתות החיפוש שלהם וכמובן לבנות את האתר בהתאם לכך.

מבין לקוחותינו