בניית  אתרים

תחום בניית האתרים התקדם בשנים האחרונות בצורה משמעותית, בשל התגברות המודעות של בעלי עסקים לקיום שלהם באינטרנט ולדעתנו גם בגלל הקלות שבה ניתן להקים אתרי אינטרנט היום, במערכות קוד פתוח כמ ג'ומלה ווורדפרס ודרופל.


אז איך מתחילים

הרבה לפני שחושבים על עיצוב האתר או החברה שאיתה תעבדו אתם צריכים בראש וראשונה לחשוב : מה אתם רוצים להשיג מהאתר:

  • האם האתר נועד לשפר/לחזק את תדמית העסק ?
  • האם האתר נועד לתת מידע נוסף אודות השרותים או המוצרים שאתם מוכרים ?
  • האם אתם מעוניינים ממש למכור את המוצרים האתר דרך האתר ?
  • או שכל התשובות נכונות ?

אחרי שאתם יודעים מה אתם רוצים להשיג מהאתר שלכם, יש לבחור חברה שאיתה תעבדו לצורך הקמת האתר שלכם. חשוב לציין שההדגשה נועדה לציין את החשיבות הרבה שלכם בתהליך הקמת האתר, אומנם על החברה שאיתה תעבדו חלה מלוא האחרויות הטכנית להקמת אתר, אך בסופו של דבר אתם הם בעלי העסק ועליכם לספק לחברה את המידע הממוקד ביותר לגבי העסק שלכם, על מנת שאתר האינטרנט שלכם ייצג את אתכם בדרך הראויה והמקצועית ביותר.


עלויות / בחירת חברה לבניית האתר.

לצערנו לא מעט בעלי עסקים מתייחסים בהצעת המחיר לשורה התחתונה של העלות ולא טורחים לקרוא את ההצעה עצמה. להלן מספר שאלות שאם לא קיימות תשובות לגביהן בהצעות המחיר שקיבלתם, אז כדאי לכם מאוד לשאול אותן בטרם תבחרו את חברת בניית האתרים עמה תעבדו.


האם האתר באמת שלי ?

לא מעט פעמים, גם בעולם העסקים מערכת היחסים יכולה לעלות על שרטון ואתם ממש לא רוצים "להתחתן" עם חברה אחת לכל החיים. לכן, אתם חייבים לדעת שיש לכם את האפשרות לעבור מתי שאתם רוצים, עם כל מרכיבי האתר שלכם לכל חברה שתבחרו.

חברות שלא עובדות על בסיס קוד פתוח, ברוב המקרים לא יתנו לכם את קבצי האתר מאחר ואותה המערכת שאיתה עובד האתר שלכם הינה מערכת שהם פיתחו באופן יחודי עבור כלל לקוחותיהם. הדגש במקרה הזה הוא על קבלת קבצי האתר ובסיס הנתונים של האתר על גבי דיסק או אפילו באימייל.

לחברות שעובדות על בסיס קוד פתוח לא צריכה להיות בעיה להעביר לכם את האתר על גבי מדיה דיגיטלית וכך אתם חופשיים לעזוב את החברה שאתם עובדים איתה ללא כל חשש שתאבדו את האתר שלכם.

ישנן חברות יצירתיות המאפשרות לכם לייצא את כל נתוני האתר לקבצי אקסל או וורד, אבל כמובן שזהו אינו פתרון הולם.

יש לשים לב שיש חברות שיציעו לכם אתר בעלות זולה יחסית, אבל התשלום הוא על בסיס חודשי או כמו שנוהגים לשווק זאת כמו אתר בהשכרה, במקרה הזה ברגע שאתם מפסיקים לשלם אז האתר כמובן מפסיק מלעבוד. ישנו מודל עסקי קצת יותר מתקדם שיצא לנו לראות והוא אתר בליסינג שזה סוג של פריסת תשלומים מתקדמת...

ההמלצה שלנו היא כמובן אתר שיהיה שלכם ובשליטתכם המלאה החלק מהרגע הראשון.


על שם מי נרשם הדומיין ומי אחראי על החידוש השנתי שלו ?

כשרושמים דומיין ישראלי ניתן לעשות זאת רק אצל אחד משמונת הרשמים המורשים של איגוד האינטרנט הישראלי ודרך אותה חברה שדרכה נרכש הדומיין גם מבצעים את החידוש השנתי (ניתן גם לרכוש דומיין ישראלי לשנתיים).

לכן גם חברת בניית האתרים או כל מי שיקנה עבורכם את הדומיין, חייב לעשות זאת רק דרך אחת מהחברות הנ"ל ואם אתם שואלים עם מי כדאי לעבוד אז ההמלצה שלנו היא על LiveDNS בלבד מתוך ניסיון של שנים...

כשרושמים דומיין חדש ישנם פרטי מידע רבים שיש לכתוב, כמו לדוגמא מנהל טכני של הדומיין, פרטי DNS של חברת האכסון ועוד... מה שכן חשוב לשים לב הוא שהדומיין שיירכש עבורכם ע"י חברת בניית האתרים (או אפילו שאתם רושמים אותו בעצמכם) זה לפרטים של "Registered Holder" שזה בעצם הבעלים של הדומיין.

חשוב לציין שניתן בקלות יחסית להעביר ניהול דומיין בין רשמים מוסמכים, אבל שינוי של פרטי בעלי דומיין מורכב יחסית וכרוך בתשלום נוסף.


האם ישנם תשלומים קבועים תקופתיים כלשהם ?

כל עוד האתר הוא לא אתר בשכירות לא צריכים להיות תשלומים נוספים כלשהם, מלבד עלות אחסון אתר שבדרך כלל נגבית באופן שנתי ולא חודשי ועלות חידוש הדומיין השנתי.

יש חברות שמתמחרות בנוסף שרותי תמיכה בעלות לפי קריאה או עלות חודשית כלשהי.


האם האתר שלי מגובה ?

גיבוי לאתר מוגדר היום כחובה ולא כאופציה.
עם כל מלחמות ההאקרים מסעודיה, ההאקר מאירן וכל האקר שקם על צד שמאל ומחליט לפרוץ לאתרים ישראלים, כל אתר חייב להחזיק גיבוי של האתר.

גיבוי האתר הוא כמובן באחריות חברת האחסון, אבל כיום הרבה מחברות בניית האתרים לוקחות על אחריותן גם את נושא אחסון האתר.

הגיבוי אמור להתבצע באופן אוטומטי , אחת ליום או אחת לתקופה שתוגדר על ידי חברת האחסון.
כמובן שאתר שמתעדכן אחת לחודש, אין צורך לגבות אותו באופן יומי.

חברות אחסון רבות מבטיחות לכם שרותי גיבוי של 24 שעות אבל שוכחות לציין שהן גובות תשלום נוסף על שליפת הגיבוי והעלאתו לאתר, לכן השאלה הפשוטה שצריך לשאול את חברת האחסון היא מה קורה אם מחר נפרץ לי האתר....


לסיכום

כשמקימים אתר אינטרנט גם אם העסקה נראית לכם זולה ומבטיחה, קראו את כל השורות כולל השורות הקטנות ותשאלו את כל השאלות הנכונות כי יתכן והצעת מחיר זולה בסופו של דבר תעלה ביוקר.

מבין לקוחותינו